בסלון של… משי שטרן!

משי שטרן3_800x800

 

משי שטרן היא קונדיטורית ובעלת בית ספר דיגיטלי לאפייה

בת 34, גרה בירושלים, נשואה ואם לחמישה ילדים. בצעירותה למדה קולנוע ועבדה כצלמת ועורכת וידאו, בהמשך למדה ב”אסטלה”, בית הספר הגבוה למקצועות הקונדיטוריה. לאחר הלימודים פתחה את “משינקה” – עסק למכירת עוגות, מארזי קינוחים ומארזי אירוח, שניהלה מהמטבח בביתה הפרטי, כתבה את מדור האפייה במגזין “פנימה”. לאחר הצלחת העסק החליטה לשלב את שתי האהבות שלה: צילום וקונדיטוריה – ופתחה בית ספר דיגיטלי שבו היא משווקת ומוכרת קורסי אפייה דיגיטליים.

 

זיכרון ילדות משמעותי

זיכרונות הילדות מסבתא שלי, סבתא רחל, ומהבית שלה, הם הזיכרונות הכי משמעותיים בילדותי. סבתא שלי הייתה האדם הכי קרוב אליי. היא גרה בקיבוץ דפנה והייתה בשלנית שבישלה מאכלים מכל הסגנונות והעדות. היא בישלה לכולם. כולם אהבו את האוכל שלה ולקחו ממנה מתכונים. סבתא אהבה מאוד לארח והייתה בן־אדם אהוב. היא ליכדה את כל המשפחה סביבה. סבתא רחל היא דמות משמעותית בחיי ונתנה לי הרבה השראה.

 

חוויה שהשפיעה על מי שאת היום

ההורים שלי התגרשו כשהייתי ילדה, זו הייתה נקודת מפנה בחיים שלי. הגירושין שלהם הפכו את החיים למורכבים יותר ודרשו ממני להתבגר מוקדם ולחוות חוויות שהשפיעו מאוד על מי שאני היום. דווקא בגלל מה שעברתי, בניתי את החיים שלי והמשפחה שלי ממקום בריא, טוב ומאוזן. 

 

“אני מאמין” שמלווה אותך 

אני מאמינה ביכולת של כולנו להגשים את החלומות שלנו, להגיע למטרות שאנחנו מציבים לעצמנו ולעשות את כל מה שאנחנו באמת אוהבים, לא להתפשר על זה. אני מאמינה ביכולת שלנו לבחור את הדרך בעצמנו ולא לנסות להיות כמו כולם. למצוא את מה שמיוחד אצלנו ולחיות את זה.

 

מה נותן לך כוח להתגבר על מכשולים?

המשפחה שלי – בעלי והילדים. הם מזכירים לי מה באמת חשוב בחיים, הם נותנים לי פרופורציות. מה שנותן לי כוח בעסק שלי זה ההודעות הנרגשות שהתלמידים והתלמידות שלי שולחים לי, זה מזכיר לי למה אני עושה את מה שאני עושה. אני מאמינה שכל אתגר קשה שאנחנו עוברים – יהיה יום אחד חלק מהסיפור שלנו. 

יעדים שהגשמת

היעד הכי משמעותי שהגשמתי היה להקים עסק שבאמת יפרנס אותי, בלי שאצטרך לעבוד אצל מישהו אחר ולהגשים את החלום שלו. 

 

יעדים חשובים שעוד יש לך

להפוך את העסק לבין־לאומי ולהגיע לכל העולם. 

 

מה הביא אותך לפתוח בית ספר לאפייה?

כשהתחתנתי הייתי בת 22 ולא ידעתי לאפות בכלל, אפילו לא עוגה בחושה. מאוד רציתי להצליח להכין עוגה לשבת, אז לקחתי מתכון מחמותי ואפיתי. אני זוכרת את הרגע שהעוגה יצאה מהתנור, בכיתי מרוב התרגשות. הייתי בשוק שהצלחתי לאפות עוגה, זה היה רגע מכונן. בהמשך הלכתי ללמוד קונדיטוריה והתאהבתי בעולם האפייה, ביופי שלו ובשילוב של הטעמים והמרקמים. גיליתי שאוכל מאוד מרגש אנשים ונוגע בהם. פעם פגשתי שכנה שאמרה לי שהיא יודעת להכין רק עוגת מייפל, ואני אמרתי לה שהיא מוכשרת בכל כך הרבה דברים – אז ברור שגם באפייה היא יכולה להיות טובה. הרגשתי שאני רוצה להראות לכולם שהם יכולים לאפות, אז החלטתי לפתוח בית ספר שילמד את זה.

האם דתיים שאוכלים רק אוכל כשר צריכים להתפשר על הטעם?

ממש לא. בדיוק היום הייתי בקונדיטוריה הכי טובה בארץ, והיא כשרה. אין שום סיבה להתפשר.

 

מה את הכי אוהבת לאפות למשפחה שלך?

חלות לשבת.

 

טיפ לילדים שרוצים להצליח באפייה

פשוט להתחיל לנסות. הידע הכי טוב נצבר מניסיון. זה טוב וחשוב ללמוד, אבל כל הידע התיאורטי לא יעזור אם לא נכנסים למטבח ומנסים. 

 

אחת ולתמיד, האם צריך לסיים את כל האוכל מהצלחת?

ממש לא. אם אתם שבעים – תפסיקו לאכול. 

תחביב בשעות הפנאי

לארח, לשבת עם חברים טובים.

 

אדם של קיץ או חורף

חורף, חד־משמעית. אוהבת את ההתכרבלות המשפחתית בבית.

ספר שאהבת בילדות 

“מטילדה” של רואלד דאל.

 

זמר אהוב

תלוי בתקופה. עכשיו אני בתקופה של יסמין.

נסיעות או הליכה ברגל

נסיעות, כי אני גרה בירושלים. אני אוהבת הליכה במישור.

מאכל אהוב

לחם טרי עם חמאה.

 

 

כתיבה: יהודית קגן

מתוך גיליון טבת תשפ”ד,

לעוד תוכן ערכי ואיכותי לילדים ולמשפחה הצטרפו למגזין אותיות וילדים לחצו כאן

שיתוף:

פייסבוק:

מצטרפים ומקבלים את הספר החדש של נדב נווה או קורקינט במתנה!

בהתחייבות לשנה *