לכבוד יום ירושלים- מפגש עם משה ליאון

צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

נולד בשכונת רמת ישראל בתל אביב > בן למשפחת חזנים, השני משלושה אחים > למד באוניברסיטת בר־אילן כלכלה וחשבונאות ומשפטים > פתח עם שותפים חברת רואי חשבון > שימש כמנכ”ל משרד ראש הממשלה נתניהו > כיהן כיושב ראש חברת רכבת ישראל > בתפקידו כיושב ראש הרשות לפיתוח ירושלים הקים את מתחם התחנה הראשונה > בשנת 2018 נבחר לתפקיד ראש העיר ירושלים, ומכהן מאז בתפקיד זה > נשוי לסתוית ואב לארבעה

 

זיכרון ילדות משמעותי

הייתי בן שבע כשירושלים שוחררה. אני זוכר את השבוע שלאחר מלחמת ששת הימים, כשהגעתי לכותל בפעם הראשונה עם אבא שלי ועם כל המשפחה. היום אני מבין שההורים שלי העריכו את הרגע הזה יותר ממני, כי הייתי רק ילד בן שבע, אבל הם ציפו כל כך הרבה זמן לרגע הזה, לראות את ירושלים מאוחדת. זה היה אירוע מאוד מרגש.

צילום: ארנון בוסאני

חוויה שהשפיעה על מי שאתה היום

אני מאוד אוהב לעזור לאנשים ולעשות טוב לעם ישראל. זו לא חוויה אחת אלא רצף של חוויות. לדוגמה, בשנת 2008 התמניתי ליושב ראש הרשות לפיתוח ירושלים. שם נחשפתי לעומקן של המורכבויות בירושלים ולמדתי להכיר את ירושלים היטב. דברים רבים שאני זוכה ליישם כראש העיר, הם תולדה של הלמידה ההיא.

 

דמות שנתנה לך השראה

אבי, שלום, בן תשעים. במשך כל חייו היה מוסכניק, עובד כפיים חרוץ, ושימש גם כחזן בבית הכנסת. לא היו לו חיים קלים, אבל הוא לא ויתר לעצמו ודאג לנו במסירות אדירה. הוא סמל ומופת עבורי.

 

“אני מאמין” שמלווה אותך

אני מאמין שירושלים חייבת להיות עיר אהובה על כלל מדינת ישראל. כדי שזה יקרה, אני צריך לדאוג שכל התושבים יהיו מרוצים ממה שקורה פה, ואני משתדל שיחיו זה לצד זה, ולא זה על חשבון זה. שהעיר תהיה מאוחדת באמת וכולם יחיו זה לצד זה.

 

מה נותן לך כוח להתגבר על מכשולים?

כשאני יודע שמשהו הוא האמת, אני מוכן להילחם על זה. לדוגמה, שחברי מועצת העיר יעבדו יחד בשיתוף פעולה. יש מחלוקות גדולות, אבל כולנו יודעים שצריך לחיות זה לצד זה ולהסתדר ביחד. כשאני מאמין במשהו אני נלחם עד הסוף.

 

יעדים שהגשמת

מילאתי תפקידים רבים במהלך העשורים האחרונים. לדוגמה, להיות ראש עיר: למרות שהפסדתי בפעם הראשונה שהתמודדתי, בחרתי להמשיך ולהיות חבר מועצה, ולהמשיך להתמודד, ובסוף נבחרתי. אם יש לכם מטרה – לכו עליה עד הסוף, ואז תעמדו ביעדים שלכם!

 

יעדים חשובים שעוד יש לך

אני רוצה לבנות את ירושלים, לעשות אותה הכי יפה בעולם. שתהיה הכי מבוקשת בעם ישראל. שאנשים ירצו להתגורר בה, וכל מי שגר בה יעריך אותה וירגיש שהוא גר בעיר מספר 1 בארץ.

צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

מה המקום האהוב עליך בירושלים?

הכותל המערבי הוא במקום הראשון, ובמקום השני שוק מחנה יהודה – תמיד יפה ומעניין שם.

 

מה הכי חשוב לך לשפר או לשנות בירושלים בשנים הקרובות?

הכי חשוב לי לשפר את נושא הניקיון. כבר כיום ירושלים היא העיר הנקייה ביותר במדינת ישראל.

 

למה לדעתך נכתבו עליה כל כך הרבה שירים וסיפורים?

רק מי שגר בה ומכיר אותה יכול להבין למה היא כזאת עיר אהובה. קודם כול היא עיר הקודש של עם ישראל, ואנחנו מתפללים עליה שלוש פעמים ביום. אין רגע משעמם בעיר הזאת. ירושלים היא ה”עיר ללא הפסקה” האמיתית. 

 

מה אתה מאחל לירושלים?

אני מאחל לה עוד שלושת אלפים שנה לפחות, ושרק תלך ותגדל ותפתיע מחדש את כולם. אני מרגיש כמו חוליה בשרשרת של מי שהנהיג את העיר הזאת, וגאה להיות חלק מההיסטוריה שלה. 

 

תחביב בשעות הפנאי

אני מאוד אוהב מוזיקה, מכל סוג מוזיקה אפשרי. החל מקונצרטים קלאסיים עד לחזנות, גם ספרדית וגם אשכנזית, וכמובן מוזיקה קלה.

קיץ או חורף

בחורף אני איש של קיץ ובקיץ איש של חורף. אני מאוד אוהב את מזג האוויר בירושלים.

ספר שאהבת בילדות

חסמב”ה. קראתי את כל הספרים בסדרה.

זמר אהוב

יהורם גאון ושלמה ארצי.

נסיעות או הליכה ברגל

הליכה ברגל.

מאכל אהוב

כל סוגי הבשרים.

 

כתיבה: יהודית קגן

מתוך גיליון ט”ו אייר תשפ”ד,

לעוד תוכן ערכי ואיכותי לילדים ולמשפחה הצטרפו למגזין אותיות וילדים לחצו כאן

שיתוף:

פייסבוק:

חודש ראשון במחיר היכרות - 5 שקלים בלבד!

בהתחייבות לשנה *

ליצירת קשר מלא את הפרטים: