סלחת לי?

עיצוב ללא שם (1)

 

לבקש סליחה זו לא משימה קלה, אך מה עם הצד השני – הצד שצריך לסלוח? הפעם נבדוק אם קל או קשה לכם לסלוח לאנשים אחרים. מוכנים? קדימה, סלח!

א. קיבלת מהמורה כוס זכוכית כמתנת סוף שנה, ואחיך הקטן שבר אותה בטעות. מה תהיה תגובתך?

  1. שיקנה לי חדש! לא אכפת לי שהוא בן שנה. אני לא אסלח לו!
  2. אתבאס, אבל לא נורא. זה לא שהייתי שותה ממנה…
  3. סבבה, הכול טוב. אני בטוח שהוא לא התכוון.

 

ב. חברה דיברה לידך והמורה חשבה שזאת את וממש כעסה עלייך, למרות שהשתדלת להתנהג יפה כל השיעור. תסלחי לחברה?

  1. בחיים לא! אכעס עליה כל השנה על כך.
  2. זה ייקח כמה ימים, אבל בסוף אסלח.
  3. סלחתי לה ישר, הבנתי שזה לא היה בכוונה.

 

ג. מי היה האדם הראשון שפגע בך? 

א. הסייעת בגן חובה, אני לא אשכח לה את היום שבו היא זרקה לפח ציור שהכנתי.

ב. הראשון? וואו, אני לא זוכר… זה כבר מאחוריי. 

ג. אף אחד לא פגע בי מעולם.

 

ד. רבת עם אחותך ושתיכן אמרתן דברים מעליבים שלא באמת התכוונתן להגיד. איך תשלימו?

  1. אחכה שהיא תבקש סליחה ראשונה. היא התחילה!
  2. אלך לבקש סליחה, וכמובן אסלח אם היא תתנצל גם.
  3. אלך להתנצל. היא לא חייבת לבקש סליחה, ממילא כבר סלחתי לה מייד אחרי הריב.

 

ה. במהלך כל השנה ארגנת לחבריך ימי הולדת וכעת הגיע תורך. אבל דווקא לך שכחו לחגוג יום הולדת. האם תסלח על זה?

  1. על דברים כאלה לא סולחים.
  2. נפגעתי קצת, אבל צריך להמשיך הלאה.
  3. בקטנה, קורה ששוכחים.

 

ו. מהי הדרך הקלה ביותר לגרום לך לסלוח?

  1. להביא לי זר פרחים, סופלה שוקולד ומכתב סליחה כן ואמיתי. 
  2. לכתוב לי מכתב קצר של סליחה או לבקש סליחה כנה במילים.
  3. לומר “סליחה” בפשטות.

 

ז. אחותך אכלה לך עוגה שייעדת ליום ההולדת של החבר הכי טוב שלך. מה תהיה תגובתך?

  1. עדיף שלא תדעו… אכעס ממש.
  2. בהתחלה אכעס, אבל בסוף היא אחותי… אז אסלח לה.
  3. העיקר שהיא נהנתה, לא נורא. נכין חדשה.

 

ח. התנדבת להכין משחק לפעולה. אחרי שהכנת אותו והשקעת בו רבות, פתאום המדריכה אומרת לך שחניכה אחרת הכינה משחק אז לא תשתמשו בשלך. תכעסי?

1.ברור, השקעתי מאוד. זה לא הוגן!

  1. כן, אבל עד סוף הפעולה כבר יעבור לי ואשכח.
  2. לא, נשתמש במשחק שלי פעם אחרת. למה לכעוס?

 

ט. השאלת לחבר את המחשב הנייד שלך והוא בטעות מחק כמה קבצים חשובים, כעת הוא מבקש ממך סליחה ורוצה לפצות אותך. מה תענה לו?

  1. נגרם לי עוול כל כך גדול… הוא צריך לקנות לי מחשב חדש!!! 
  2. אולי אבקש שבפעם הבאה הוא ישלם על פיצה בשביל שנינו. 
  3. פיצוי? מה פתאום! זה רק כמה קבצים… שטויות, כבר סלחתי ושכחתי.

 

י. סיפרת לחברה על קייטנה שאת רוצה לפתוח בקיץ ופירטת מה תעשי, אחרי כמה ימים ראית פרסום של הקייטנה שהיא עושה, עם כמעט בדיוק אותם דברים! מה תהיה תגובתך?

  1. מה היא חושבת לעצמה? שתתנצל ותמחק מייד את הפרסום.
  2. אני איפגע, מבאס שאי אפשר לסמוך עליה. אבל שיהיה לה בהצלחה…
  3. לא נורא, מזל שיש לי תוכנית ב’. אלך להשיג כסף בדרך אחרת… 

 

10–17 נקודות:

קשה לכם לסלוח, לפעמים זה מובן ולפעמים קצת פחות… נסו לקחת פחות דברים ללב ולסלוח יותר בקלות. אני בטוחה שזה יקל גם עליכם וגם על הסביבה שלכם.

 

18–25 נקודות:

אתם סלחנים במידה מדויקת😊 הולכים בדרך האמצע, לא נפגעים מכל דבר ולא נוצרים את הכעס זמן רב. המשיכו כך!

 

26–30 נקודות:

וואו! אתם סלחנים מאוד. לא לוקחים ללב ולא נפגעים כמעט משום דבר. יש לכם יכולת מעולה לעבור הלאה ולא להישאר עם הכעס. שנזכה כולנו ללמוד מכם! אבל תזכרו שלפעמים מותר להיעלב 😊

מתוך גיליון אלול תשפ”ג, להצטרפות לחצו כאן

כתיבה: אור עמי פרידמן

שיתוף:

פייסבוק:

מצטרפים ומקבלים הגדת פסח מצוירת או קורקינט במתנה!

בהתחייבות לשנה *