משלוח מנות מגן החיות

ארנב, שועל, דוב פנדה ודולפין נכנסו למשלוח מנות – לא, זו לא התחלה של בדיחה. ארבע יוצרות הפשילו שרוולים והכינו עבורכם הדרכות למשלוחי מנות חייתיים.

שועל 

לפני שהחלה להתמחות בעולם הסקראפ (יצירה בנייר), להעביר סדנאות ולהוציא ערכות יצירה מקוריות, עבדה הדס קסיר בתחום החשבונאות. “לפני שש שנים נולדו לי תאומים. כשנה אחר כך הרגשתי שהגיע הזמן לעשות שינוי והחלטתי לפתוח עסק עצמאי. עשיתי הסבה מהתעסקות עם מספרים לאומנות”. בנוסף הדס עובדת יומיים בשבוע כמורה לאומנות ב”בית חינוך עיוורים” בירושלים, ועוסקת בעיצוב גרפי להדפסה עצמית של מוצרים לאימהות ומיתוג אירועים. 

מה צריך?

קופסה ריקה של שקיות סנדוויץ’ (אפשר גם כל קרטון אחר, כמו קרטון חלב), בריסטול או נייר כתום ולבן (במקום נייר אפשר גם להשתמש בצבע אקריליק ומכחול), טוש שחור, עיפרון ומחק, מספריים, עיניים זזות (אם אין, אפשר לצייר) ודבק.

מתחילים!

1. עוטפים את הקופסה בבריסטול הכתום (או צובעים אותה בכתום).

2. גוזרים פתח בקופסה.

3. מניחים את החלק הקדמי של הקופסה על הבריסטול הלבן, מסמנים את גבולות הקופסה וגוזרים את הגבולות שסימנו בדף הלבן (המטרה היא שיהיה לנו מלבן בגודל שטח הקופסה, הצד הקדמי).

4. מניחים את הקופסה בצד ומקפלים את הבריסטול הלבן לשניים. הצד המקופל (הסגור) של הבריסטול מצד ימין. משרטטים מעין משולש: בחלק השמאלי יוצא קו מהפינה, ובחלק הימני הקו נגמר מעל הפינה. שימו לב שקצה המשולש לא שפיצי, אלא מעוגל.

5. גוזרים את המשולש ופותחים את הבריסטול הלבן. מניחים ומדביקים על הקופסה.

6. לוקחים שארית נייר כתום וגוזרים שני משולשים הדומים לאוזניים. מדביקים את המשולשים בשני קצוות מעל הקופסה (לא צמוד מדי לקצה).

7. בעזרת טוש שחור מציירים אף עגול במרכז החיבור בין המשולשים הלבנים. מדביקים עיניים זזות, כל עין במרכז משולש לבן.

השועל שלנו מוכן! כל שנשאר הוא למלא את הקופסה בהפתעות ודברים טובים. חג שמח!

דוב פנדה 

סמדר אפשטיין עוסקת כבר שש שנים בתחום הסקראפ (יצירה בנייר), מתחזקת דפים ברשתות החברתיות עם הדרכות וידאו ומעבירה סדנאות מגוונות לילדים ולמבוגרים. “בזבזתי הרבה זמן מהחיים שלי במחשבה שיש לי שתי ידיים שמאליות ולא העזתי ליצור”, מגלה סמדר. “בחופשת הלידה של הבן הצעיר שלי הייתי עם קבוצת חברות בסדנת מַחְבֶּרֶת מעוצבת, ולי זה היה כמו בסרטים, כשיש רגע התגלות כזה, פתאום הבנתי שאני כן יצירתית ונהנית מיצירה”. 

את משלוח המנות סמדר ממליצה להכין לגמרי בעצמנו: “לקנות משלוח מוכן קצת מפספס את המטרה בעיניי. כשמכינים לבד אנחנו חושבים על האחר, משקיעים מחשבה בו ובמה ישמח אותו, יש בזה משהו נורא מרגש”.

מה צריך?

בריסטולים עבים שחורים ולבנים בגודל A4, מספריים, סרגל ארוך, עיפרון ומחק, דבק, טוש שחור וסקוץ’ זכר ונקבה (לא חובה).

מתחילים! 

1. מסמנים קווים זהים על שני בריסטולים שחורים: בצד הקצר מסמנים קו במרחק 6 ס”מ מהקצה, ועוד קו במרחק 13 ס”מ מהקו הראשון. בצד הארוך מסמנים קווים במרחק 6 ס”מ משני הקצוות. בעזרת הסרגל מקפלים את הבריסטולים לאורך כל הקווים, מהדקים היטב את הקפלים ופותחים חזרה.

2. יוצרים את חצי הקופסה הראשון: גוזרים את הבריסטול הראשון כפי שמודגם בתמונה.

4. מדביקים בחלק התחתון של הבריסטול את הריבועים שבצדדים מעל המלבן שבמרכז, ליצירת חצי קופסה.

5. יוצרים את חצי הקופסה השני: חותכים בבריסטול השני כפי שמודגם בתמונה.

6. מדביקים את החלק התחתון של הבריסטול השני מעל החלק התחתון של חצי הקופסה שיצרנו קודם. מורחים דבק על שני המלבנים שבצדדים ומדביקים אותם לצדדים של חצי הקופסה – ויש לנו קופסה!

7. לוקחים בריסטול לבן שרוחבו 12 ס”מ ואורכו 18 ס”מ. מסמנים קווים: במרחק 10 ס”מ מהקצה העליון, 6 ס”מ מהקו הראשון ו־2 ס”מ מהקו השני. מקפלים את כל הקווים.

8. מדביקים את החלק הקצר (2 ס”מ) של הבריסטול הלבן לקצה העליון של הקופסה השחורה שהכנו (מבפנים) ליצירת מכסה. מעגלים את הקצוות המשוחררים של החלק הלבן.

9. מקפלים את המכסה לסגירה. מכינים מהבריסטול השחור שתי אוזניים (עיגול חצוי לשניים ומקומר), שתי עיניים (בצורת ביצים), אישונים (עיגולים קטנים) ואף (משולש קטן עם קצוות מעוגלים). מסדרים את כל החלקים (ללא האישונים) ומדביקים.

10. משארית הבריסטול הלבן גוזרים שני עיגולים קטנים ועוד שתי אליפסות פצפונות לגבות. מדביקים כמו בתמונה ולא שוכחים את האישונים. מציירים פה עם טוש שחור. ניתן להוסיף סקוץ’ לסגירה של המכסה.

sdr

ארנב

“העיסוק בנייר ליווה אותי מאז ומתמיד”, מספרת אורנית הולנדר, בעלת עסק קטן ליצירה בנייר, “עוד מתקופת הצופים, כשהכנו צ’ופרים, תמיד הייתה לי חיבה לתחום הזה”. אורנית חלקה איתנו טיפ ליצירה בנייר ומבקשת “להיות סלחניים עם עצמנו. לא תמיד היצירה תהיה משורטטת הכי יפה, ולפעמים הגזירה תצא עקומה. עבודת יד לא יכולה להיות מושלמת כמו מוצר שיצא מפס הייצור במפעל – ובגלל זה היצירה שלנו יחידה ומיוחדת. גם אם זה משהו מועתק, אנחנו תמיד נותנים את הטאצ’ הייחודי שלנו, כי אין עוד עבודה כמו שלנו בעולם”.

מה צריך?

רצועת דף מבלוק ציור קטן ברוחב 10 ס”מ, דף נוסף מבלוק הציור במידות 12X12 ס”מ, דפים צבעוניים, מספריים, דבק, חוט, עיפרון, סרגל, עיניים, פייטים, סרט (לא חובה), דבק ספוג דו־צדדי (עם נפח) וסקוצ’ים (זכר ונקבה).

מתחילים!

1. מודדים את הרצועה הארוכה ומסמנים בעיפרון קווים במרחקים הבאים: 11.5 ס”מ, 14 ס”מ, 25.5 ס”מ. בעזרת הסרגל מקפלים את הדף לאורך כל הקווים, מהדקים היטב ופותחים חזרה.

2. מסובבים חצי סיבוב את הרצועה כאשר לפנינו החלק האחרון ברוחב 7.5 ס”מ. מסמנים קו עיפרון חלש במרכזו. לוקחים חפץ עגול ושטוח ומסמנים חצי עיגול על הקו החלש שסימנו. גוזרים את חצי העיגול לפי הסימון.

3. מקפלים את דף הריבוע הלבן לחצי ומציירים צורה של חצי לב. עושים את אותו הדבר בדף הצבעוני ומציירים לב קטן יותר. גוזרים את קו הקיפול של הלב הצבעוני, מפרידים ומדביקים חצי לב צבעוני על חצי לב לבן. מורחים מעט דבק בתחתית הלב הלבן.

4. מקפלים את הרצועה הלבנה לפי הקווים שיצרנו ומדביקים בחלק האחורי את האוזניים (מוודאים כמובן שרואים רק את החלק היפה).

5. לוקחים חלק נוסף מדף בלוק הציור, ומציירים עליו בעיפרון שתי אליפסות בינוניות (כצורת ביצים). בכל אליפסה מדביקים שלושה פייטים (ניתן גם לצייר) בחלק העליון. מדביקים את האליפסות אל קדמת הארנב עם דבק דו־צדדי שייתן אפקט של נפח.

6. מדביקים (או מציירים) זוג עיניים. גוזרים משולש קטן מדף צבעוני נוסף ומדביקים אליו שלושה חוטים. מתקבל אף עם שפם, שאותו מדביקים במרכז חצי העיגול, תחת העיניים. מהשאריות חותכים שני מלבנים קטנים לשיניים, ומדביקים אותן בחלק הפנימי של חצי העיגול. 

7. פותחים את חצי העיגול כלפי מעלה ומדביקים סקוצ’ים דביקים, שיאפשרו פתיחה וסגירה של המשלוח. ניתן להוסיף סרט חמוד במרכז האוזניים.

8. לוקחים שקית צלופן ברוחב 10 ס”מ (האורך לא כל כך משנה, כי אפשר לקפל) וממלאים אותה בכל טוב

9. פותחים את הרצועה לרווחה ומצמידים את השקית לגב הפנימי של הארנב עם שדכן או נייר דבק חזק. סוגרים את הסקוצ’ים ומקבלים ארנב מושלם שיוענק לכל מי שנרצה.

עוגיות דולפין 

יסכה עטון היא קונדיטורית צעירה ומבטיחה. את האהבה לקונדיטוריה גילתה יסכה דווקא דרך תקרית במטבח: “בתחילת כיתה י’ הכנתי לאחותי עוגת יום הולדת, והיא יצא כל כך מגעילה, שאמרתי שאני חייבת ללמוד את העולם הזה”. אחרי שלוש וחצי שנים של עבודה קשה, היום היא מנהלת חשבון אינסטגרם מצליח ומלא בקינוחים מופלאים ועושה שירות לאומי בבית ספר כי”ח בירושלים, שם היא מלווה חירשים וכבדי שמיעה לבגרות בקונדיטוריה. בעבודתה שם, היא מספרת, “מצאתי את שאהבה נפשי”.

מה צריך? 

3 קערות, דף ועט, סכין ושקיות זילוף.

לבצק פריך: 300 גרם קמח (3 כוסות חד־פעמיות שטוחות), 200 גרם חמאה או מרגרינה, 150 גרם אבקת סוכר, ביצה.

לרויאל אייסינג: 1 חלבון ביצה, 12 כפות גדושות אבקת סוכר, צבע מאכל כחול. 

מתחילים!

1. מכינים את הבצק: שמים בקערה את הקמח, אבקת הסוכר והחמאה, ומערבבים היטב עם הידיים עד שמתקבלת תערובת במרקם חול. מוסיפים את הביצה ולשׁים בדיוק דקה, עד שנוצרים גושי בצק גדולים. עוטפים בניילון נצמד ומניחים לקירור במקרר. 

2. מציירים דולפין (אפשר להעתיק מתמונה באינטרנט) וגוזרים סביב הקו.

3. בעזרת מבוגר מדליקים תנור לחום 160 מעלות. מרדדים את הבצק. מניחים את שבלונת הדולפין על הבצק וחותכים מסביב בזהירות עם סכין. מוציאים את השאריות, מניחים את הדולפינים בתבנית ומכניסים לתנור ל־15 דקות.

4. מכינים את הרויאל אייסינג: מערבבים את החלבון עם אבקת הסוכר ומחלקים לשתי קערות. מוסיפים צבע מאכל לקערה אחת ומערבבים. מכניסים את התכולה לשקיות זילוף נפרדות (למי שאין – אפשר להשתמש בשמרדפים). 

5. לאחר 15 דקות מוציאים בזהירות את העוגיות מהתנור. גוזרים חור בקצה שקיות הזילוף ומזלפים מסגרת לדולפינים עם הרויאל אייסינג הלבן.

6. בתוך הדולפינים מזלפים בצבע תכלת. מחכים 10 דקות עד שהקרם מתייבש ואינו נוזלי, ומזלפים עם הרויאל אייסינג הלבן פה ועין. מניחים הכול ל־10 דקות נוספות של ייבוש.

7. זה מוכן! אפשר להכניס את העוגיות למשלוח מנות עם ממתקי גומי בצורת דולפינים וממתקים בצבע כחול, או להביא אותן עטופות לבד.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך גם

מצטרפים ומקבלים הגדת פסח מצוירת או קורקינט במתנה!

בהתחייבות לשנה *