סוד כמוס: הכנת כתב סתרים

רס"ן במיל' מוקי בר חוסן מסתנן מעבר לקווי האויב ומלמד אותנו כיצד להכין כתב סתרים מיוחד

שוב יצאתי למבצע סודי ונועז הרחק מעבר לגבולות מדינת ישראל. במשך ימים רבים ריגלתי אחר בסיס טילים סודי של האויב, ובעת ביצוע האזנות הסתר נאלצתי להתחבא בעמדה קטנה וצפופה שבניתי בתוך שיח קקטוס גדול. עד היום אני לא מסוגל לאכול יותר סברס…

לאחר שבוע של שהייה במדבר מכשיר הקשר שלי התקלקל ושבק חיים, אך הייתי חייב להעביר ידיעות מודיעיניות חשובות למפקדיי בישראל. לא ידעתי מה לעשות, עד שנזכרתי כיצד בבית הספר הייתי מכין כתב סתרים כדי להעביר ידיעות סודיות לחבריי לספסל הלימודים.

בעזרת יונה שאילפתי, שערה מהשפם שלי וחתיכת לימון שמצאתי בפח הזבל של בסיס הטילים הסודי הכנתי כתב סתרים והצלחתי להעביר את הידיעה החשובה למפקדיי בצה"ל. בסיס הטילים הושמד כעבור מספר חודשים בפיצוץ מסתורי.

אז היום, חברות וחברים שלי, נלמד כיצד להכין כתב סתרים.

המצרכים:

לימון ומסחטה

מקלון לניקוי אוזניים (או שערת שפם, אם במקרה יש לכם…)

דף

נר או טוסטר (מצנם)

הוראות הכנה:

1. סוחטים את הלימון במסחטה.

2. טובלים את המקלון (או את שערת השפם, אם אתם מתעקשים) במיץ הלימון, וכותבים את המסר על גבי הדף.

3. ממתינים כעשרים דקות עד שהדף מתייבש, ומקמטים אותו על מנת לטשטש את סימני הלימון. ניתן גם לכתוב או לצייר על הדף על מנת לטשטש את הכתב הסודי.

4. על מנת לחשוף את כתב הסתרים יש להעביר את הדף מעל נר בוער או מצנם חם עד שמתגלות האותיות.

יש להיזהר לא לקרב את הנר לדף יותר מדי, כדי שהדף לא יעלה באש, וכמובן לעשות זאת רק במקום בטוח.

עכשיו נשאר לכם לאלף יונה, אבל זה כבר שיעור אחר.

בהצלחה!

חשוב מאוד! את חימום כתב הסתרים בעזרת נר או מצנם יש לבצע אך ורק בהשגחה ובליווי של אדם מבוגר.

שלכם,

רס"ן במיל'

מוקי בר חוסן

כתבות נוספות

בתים וחצרות / רחל היימן (כת"צ)

איך חיו האנשים שגרו כאן לפני מאות שנים? מה הם אכלו, מה הם לבשו, כמה הם היו דומים לנו וכמה שונים? מוזיאון חצר היישוב הישן מאפשר הצצה נדירה לחייהם של אנשי ירושלים העתיקה. רחל היימן יצאה לביקור במוזיאון, שהוא גם מסע בזמן, וחזרה עם תובנות מעניינות

תעלומת כלי המקדש

הם שימשו את בית המקדש בתפארתו, אך עם השנים נעלמו. יש שמועות רבות וסותרות באשר למקום הימצאם, ודורות של אנשים אחוזי חלומות חיפשו אחריהם, אך לשווא. ארון הברית, מנורת הזהב ושאר כלי המקדש, לאן הם נעלמו? כיצד קרה שאיש אינו יודע את מקום הימצאם? מה עלה בגורלם?

דרך העיניים שלה

מהו הרצף האוטיסטי? כיצד נראה העולם מעיניהם של ילדים עם אוטיזם? ואיך כדאי להתייחס לילדים אלו? רעות כהן בת ה־12 כאן כדי להכיר לכם את האוטיזם מיד ראשונה

בלשים בין הצללים

אם נבקש מכם לדמיין בלש או חוקר, סביר להניח שתחשבו על אדם שמסתובב עם זכוכית מגדלת, מתחבא ברחובות ופותר תעלומות. הרמנו טלפון לבלש ולחוקר אמיתיים וגילינו שהם עובדים קצת אחרת ממה שכולם חושבים. איזו תרמית הצליח לגלות החוקר הפרטי? איך נראים מעקבים? וכיצד הופכים לבלשים טובים?

מילים בחשכה

ילדים ומבוגרים רבים אוהבים לקרוא, להיסחף אחר דמויות ססגוניות לתוך הרפתקה מרתקת! אך מה עם העיוורים, שאינם יכולים לקרוא? האם יש דרך שבה הם יכולים בכל זאת להיסחף לעולמות שבתוך הספרים? כתבתנו יצאה לספרייה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות ראייה כדי לגלות איך מנגישים ספרים

אולי יעניין אותך גם

מנוי משולב אותיות וילדים + פנימה עכשיו במחיר משתלם!