“קיבלתי 8 מתוך 100”

מזוית הראיה של מורה

קיבלתי במבחן 8 מתוך 100

אודהליה ברלין, מורה למוזיקה ושחקנית, מספרת איך זה לשבת מהצד השני של שולחן המורה? והאם מורים זוכרים את הילדות שלהם בזמן שהם כותבים תעודות?

כשהייתי ילדה, הדבר הראשון שקראתי כשקיבלתי את התעודה היה ה”ממני אליך” שכתבה המורה. אני לא יודעת איך קוראים לזה אצלכם, אבל הכוונה היא למילים האישיות שהמורה רושמת לתלמיד בסוף התעודה.
יותר מהציונים היה לי חשוב ובדרך כלל גם נעים לדעת מה המורה חושבת עלי היה לי חשוב לדעת שהיא רואה בי בן אדם ולא רק מכונת ציונים. גם אני השתדלתי לראות במורים בני אדם ולא רק מכונת ידע וציונים. אמרתי להם “בוקר טוב” “מה נשמע?” ולמרות שעשיתי לא מעט שטויות השתדלתי תמיד לכבד אותם ולהיות נחמדה ולכן אם תפגשו היום אחת מהמורות שלימדו אותי פעם, הם יספרו לכם שהייתי ילדה נ-ה-ד-ר-ת!
אך למרות שהייתי נחמדה , כשהייתי בכיתה י’ קיבלתי פעם 8 מתוך 100 במבחן במתמטיקה. אני די מתביישת לספר את זה , בעיקר כי זה הגיע לי. באותה תקופה זלזלתי וכמעט ולא נכנסתי לשיעורים ולא השקעתי בשיעורי הבית.
הייתי מזועזעת מהתוצאה של המבחן ומזועזעת לגלות שלהתנהגות שלי יש מחיר. אחרי המבחן הזה החלטתי לקחת את עצמי בידיים וללמוד ברצינות. למדתי הרבה, השקעתי והשתדלתי ובסוף קיבלתי בבגרות 83. כמובן שרציתי לקבל 100, אבל ידעתי שה-83 הוא ה100 שלי.

מאה אחוז השתדלות

עברו הרבה שנים מאז שהייתי תלמידה והיום אני מורה בעצמי בבית הספר “ראשית” שבראש צורים. גם היום כשאני צריכה  לכתוב תעודות לתלמידים, אני יודעת   שיותר מהציונים חשובות  המידות של הבן אדם וההתנהגות שלו.
יש תלמיד שיכול בקלות  לשבת  45 דקות ולהקשיב  ויש תלמיד שאם הוא מצליח לשבת עשר דקות ולהתרכז זה הישג גדול בשבילו!  את הציונים וההערות שלי אני נותנת לפי ההשתדלות והרצון. זה קצת קשה למדוד את זה ולכן לפעמים אני נותנת לתלמידים בתעודה 100 גם אם לפי הידע שלהם הם אמורים לקבל רק 60. כשאנחנו מקבלים תעודות נראה לנו שהציונים הם הדבר החשוב ביותר, אבל זה לא ככה. האדם נמדד בהרבה דרכים, הציונים זו רק דרך אחת מהן.

כשאני עולה לבמה ומופיעה זה לא כל כך משנה כמה קיבלתי במתמטיקה בכיתה י’. אגלה לכם סוד- זה אפילו לא משנה אם אני שרה הכי יפה או מנגנת הכי מהר וטוב. כשאני עולה לבמה מה שכן משנה הוא שלמדתי להתמיד ולהשתדל ולתת תמיד את ה100% שלי, גם אם הוא רק 80 .

אני מאחלת לכם שתהיו מכוונים תמיד ללב שלכם ובעזרת השם ובעזרתכם תראו ברכה גדולה.

אודהליה

הכתבה פורסמה במגזין 'אותיות וילדים'

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך גם

מצטרפים ומקבלים הגדת פסח מצוירת או קורקינט במתנה!

בהתחייבות לשנה *